המועצה > חדשות ועדכונים > ניוזלטר המועצה לצרכנות

ניוזלטר המועצה לצרכנות

משחק הוגן - חדשות המועצה הישראלית לצרכנות - אפריל 2012

האם בזכות מחאת הקיץ הצרכנים הפכו למודעים יותר לזכויותיהם?
המועצה פרסמה לקראת יום הצרכן הבינלאומי את הדו"ח השנתי.  34,388 תיקי תלונה נפתחו בשנת 2012 . עליה של 41% לעומת מספר התלונות שהגיע בשנת  2010. בשנת 2011 נפתחו במועצה לצרכנות 34,388 תיקי תלונה של צרכנים מרבית התלונות, עסקו בתחום התקשורת. למרות תיקוני החקיקה הרבים שנחקקו בתחום בשנה האחרונה, ופתיחת השוק לשחקנים חדשים.


 

לאתר המועצה שלח לחבר תאריך הוצאה 19/4/2012 גליון מספר 35
חדשות הצרכנות

                   

חדש בתחום הצרכנות... 

האם בזכות מחאת הקיץ הצרכנים הפכו למודעים יותר לזכויותיהם?
המועצה פרסמה לקראת יום הצרכן הבינלאומי את הדו"ח השנתי.  34,388 תיקי תלונה נפתחו בשנת 2012 . עליה של 41% לעומת מספר התלונות שהגיע בשנת  2010. בשנת 2011 נפתחו במועצה לצרכנות 34,388 תיקי תלונה של צרכנים מרבית התלונות, עסקו בתחום התקשורת. למרות תיקוני החקיקה הרבים שנחקקו בתחום בשנה האחרונה, ופתיחת השוק לשחקנים חדשים.  מספר התלונות הגדול ביותר) (ביחס למספר התושבים) הגיע מהעיר גבעתיים. תלונות רבות נוספות התקבלו מהערים הוד השרון, קריית אונו, רמת גן ותל אביב.
לדוח המלא

יריד צרכנות
לקראת יום הצרכן הבינלאומי המצוין בעולם ב 15 למרץ,  המועצה הישראלית לצרכנות קיימה "יריד זכויות צרכנים". ברחבת הסינמטק בת"א, במקום  הוקמו דוכנים בהם ייעצו מומחי המועצה לצרכנות לצרכנים, על זכויותיכם כצרכנים בתחומים מגוונים. בין הנושאים:  תקשורת, תיירות, מוצרי חשמל, מזון, ביגוד והנעלה, רהיטים ואופטיקה, ויחלקו חומרי הסברה וטיפים צרכניים.
להמשך הידיעה

 
טיפ- הסכנה בחשיפת ילדים לכימיקלים

חג הפסח ידוע כ"חג הניקיון" , ומשפחות רבות רוכשות מוצרי ניקוי בעלי עוצמה רבה  להתמודד  עם "לכלוך עקשני". מוצרים אלו חריפים במיוחד, (כגון חומצות עזות לפתיחת סתימות, חומרים מסירי שומן המכילים סודה קאוסטית)  ושאר חומרי הניקוי. גם שיפוצים בבית ערב הפסח "מזמנים" מוצרים מסוכנים לילדים, כמו צבעים ומדללי צבע.  השארת מכלים ובהם החומרים המסוכנים לא סגורים  וגם לחץ עבודת הניקיון הופכים את אותם המוצרים נגישים לילדים, וההורים העסוקים לא יכולים  לראות את הילדים כאשר הם ניגשים אל אותם החומרים.  כיצד אפשר לצמצם את הסכנה?
למידע נוסף>


 
 
תלונה שטופלה בהצלחה

צרכנית רכשה, בעסקה טלפונית, עבורה ועבור בן זוגה, חבילת ספא זוגית בעלות של 599 ₪, לפני ששילמה וידאה כי יש באפשרותה לבטל בשל  בעיות בריאותיות של בן זוגה, וכשנענתה בחיוב,
בוצעה ההזמנה והתשלום. למחרת, נאלצה הצרכנית לבטל את העסקה מסיבות בריאותיות, אולם כשביקשה לבטל הכחישה נציגת הספא את אפשרות הביטול, גערה בצרכנית, והודיעה לה כי תמורת הביטול תגבה ממנה דמי ביטול בשיעור של 25% משווי העסקה.

להמשך התלונה >

 

 
חוק וסדר

המועצה לצרכנות  באמצעות הקליניקה לתובענות ייצוגיות במרכז הבינתחומי הרצליה: "פיצוי בדמות דקות שיחה נוספות – אינו מהווה פיצוי הולם".
 התביעה הוגשה כנגד חברת פרטנר בטענה שהחברה לא מחזירה ללקוחותיה סכומים שגבתה ביתר בתוספת ריבית והצמדה.
במסגרת שת"פ בין הקליניקה לתובענות ייצוגיות בבי"ס רדזינר למשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה, לבין המועצה, הוגשה ביום א', 1.4.12, התנגדות לאישור הסכם פשרה בתובענה ייצוגית. את המועצה מייצגים בהתנגדות עורכי דין מטעם הקליניקה לתובענות ייצוגיות במרכז הבינתחומי הרצליה. ההתנגדות הינה פרי נוסף לשיתוף פעולה בין הקליניקה לתובענות ייצוגיות, שהינה פרויקט ייחודי וראשון מסוגו בארץ, לבין המועצה לצרכנות. בחודש דצמבר 2011 הגישה המועצה, באמצעות הקליניקה, התנגדות לאישור הסכם פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה כנגד חברת הוט.  

 
חינוך והסברה

שיעור סינכרוני בנושא צרכנות נבונה
הפיקוח על הוראת תחום מדעי החברה ומט"ח הזמינו את תלמידי בתי הספר, במסגרת לימודי חינוך פיננסי לכיתות י', להשתתף בשיעור סינכרוני בנושא צרכנות נבונה. השיעור התקיים בתאריך 11.3.12 ונערך כשעה.
למידע נוסף>



מאמר עמדה 

שיטות של חברות הסלולר להגדלת החשבונית החודשית- מאת מיכאל פנחס
האם חברות הסלולר מנצלות את תמימות הלקוחות ומצליחות לגבות כספים לעיתים אף ללא ידיעת הצרכנים?  איך מתמודדים עם "השיטה" וחוסכים בהוצאות הסלולר?
ההוצאה הממוצעת של משפחה בישראל לשירותי תקשורת בכלל,  והסלולר בפרט, היא שנייה רק להוצאות על הדיור. זה יוצא דופן, גם בהשוואה לעולם המערבי. למרות הרגולציה והתקנות החדשות המופצות חדשות לבקרים, והמלחמה המתמדת של שרי התקשורת ומשרד התקשורת לסגור פרצות ולעורר את התחרות בשוק הסלולר, חברות הסלולר הגדולות מצליחות להגדיל את החשבונית החודשית של כל לקוח שאינו ערני מספיק.
להמשך המאמר >

 

המועצה הישראלית לצרכנות - ארגון הצרכנים הגדול בישראל היא חברה ממשלתית, הפועלת, שלא למטרות רווח, במטרה להגן על הצרכנים ולשמור על זכויותיהם באמצעים הבאים: טיפול בתלונות, הסברה וחינוך, פתרונות לעוולות צרכניות, אכיפה והרתעה וקידום זכויות הצרכנים.  

להסרה מרשימת התפוצה אנא לחץ/י כאן

Powered by Publicators